662-459-404 [email protected]
Jesienb

Najlepiej sezonowo

 JEDZMY NASZE RODZIME OWOCE I WARZYWA ZGODNIE Z ICH SEZONOWOŚCIĄ!!!

 

W PAŹDZIERNIKU:

Gruszki, jabłka, śliwki, winogrona

Dynię, cukinie, buraka, kapustę i grzyby!!!

 

Propozycje :

-na śniadanie owsianka z pokrojoną gruszką i jogurtem naturalnym (jeśli za mało słodkie dodać syrop z agawy), woda

– na obiad krem z dyni, mięso wołowe, ziemniaki, kapusta, herbata

– na kolację- upieczone dwa buraki (pieczone w skórce niestety długo bo prawie 2 h-ale gdy wystygną, skórka pięknie odchodzi – pokrojone w plasterki z przyprawami i twarożkiem, herbata zielona

Na 2 śniadanie i podwieczorek:  kiść winogron/ jabłko/gruszka/śliwki + woda,

Albo przepyszny zielony sok: szpinak- kiść, 1 zielone jabłko, 1 gruszka, kilka liści sałaty, 1 ogórek szklarniowy, kilka różyczek brokułów- wszystko kolejno do sokowirówki i sok gotowy … MOŻNA JESZCZE DOŁĄCZYĆ KIWI J                    albo sok bordowy, przepysznie słodki z 1 średniego buraka i 4 słodkich jabłek.

 

Gruszki mogą bez stresu jeść osoby chore na niedoczynność tarczycy, zawierają jod!

Można też dodać rodzynki do owsianki- poprawiają pracę serca, obniżają poziom LDL-u (zwyczajowo zwanego „złym cholesterolem”), zapobiegają osteoporozie i też zawierają jod!

Jabłka- genialne przy odchudzaniu, ułatwiają przyswajanie wapnia, zawarta w nich vit. C wymiata wolne rodniki, a poprzez udział w biosyntezie kolagenu- zabezpieczają przed wiotczeniem skóry i zapewniają młody wygląd

Jagody, winogrona, aronia są bogate w polifenole czyli neutralizatorem wolnych rodników. Możemy zwiększyć ich udział w diecie poprzez spożywanie warzyw i owoców surowych i to ze skórką!!!

Śliwki- wykazują również wysoką wartość ORAC (OXYGEN RADICAL ABSORBANCE CAPACITY) czyli zdolność pochłaniania wolnych rodników.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

EnglishItalianPolish