662-459-404 [email protected]
Zn1

CYNK!!! Zn

O cynku- ważnym składnikiem mineralnym wchodzącym w skład związków decydujących o przebiegu metabolizmu!

Niezbędny dla układu odpornościowego.
Wspomaga walkę z ciężkimi zakażeniami oraz mniej poważnymi jak zapalenie gardła, grypa.
Bez cynku organizm nie mógłby naprawić uszkodzonych komórek ani goić ran.

Odgrywa też rolę w podziałach komórkowych ,
A WIĘC POTRZEBUJĄ GO TKANKI, KTÓRE ROSNĄ PRZEZ CAŁE ŻYCIE:
-WŁOSY
-SKÓRA
-PAZNOKCIE !!!

Jest też ważny dla prawidłowego wzrastania i dojrzewania płciowego dzieci.

DOSTĘPNOŚĆ W POŻYWIENIU

Cynk znajduje się w wielu pokarmach i, tak jak żelazo, jest lepiej przyswajalny, jeżeli pochodzi ze źródeł zwierzęcych.
Takich jak: ryby, owoce morza, mięso.
Dobre źródła roślinne to: ziarna zbóż, orzechy, nasiona, korzeń imbiru i drożdże piwne.
Mimo,że cynk występuje w wielu pokarmach, jego niedobór jest dziś częsty, ponieważ aż 80% jego ilości jest tracone w procesie przemiału zboża lub wypłukiwane w trakcie gotowania.
Wiele gleb zostało pozbawionych rezerw cynku na skutek powszechnego stosowania nawozów chemicznych.

MĘŻCZYZNA POTRZEBUJE WIĘCEJ CYNKU NIŻ KOBIETA!!!
I JEŻELI NIE UZYSKUJE GO W WYSTARCZAJĄCEJ ILOŚCI,
MOŻE BYĆ BARDZIEJ PODATNY NA INFEKCJĘ!

DLACZEGO MĘŻCZYZNI POTRZEBUJĄ WIĘCEJ?

PONIEWAŻ GRUCZOŁ KROKOWY JEST JEDNYM Z NARZĄDÓW CIAŁA ZAWIERAJĄCYCH NAJWIĘCEJ CYNKU.
Znajdujący się w nim pierwiastek ma znaczenie dla wytwarzania testosteronu.
Niedobór cynku jest uważany za jedną z wielu przyczyn impotencji.
Może powodować ospałość umysłową i problemy emocjonalne. A to może prowadzić do utraty libido.
Istnieją dowody, że u starszych mężczyzn odpowiednie spożycie cynku może pomóc w uniknięciu problemów z gruczołem krokowym jak zapalenia, zakażenia.
Utrzymanie prawidłowego poziomu cynku może być trudniejsze dla mężczyzn niż dla kobiet.
Cynk jest niezbędnym składnikiem spermy, dlatego jest tracony w ejakulacie.
Z tego powodu zalecane spożycie cynku dla mężczyzn jest wyższe niż dla kobiet.

OSTRYGI SĄ NIEZWYKLE BOGATYM ŻRÓDŁEM CYNKU!!!

ŻRÓDŁA BOGATE W CYNK:
-ostrygi 50mg/100g
-ziarna sezamu 1omg/100g
-wątroba 8mg/100g
-drożdże piwne 8mg/100g
-ziarna dyni 7mg/100g
-krewetki, kraby i orzechy brazylijskie 5mg/100g
-wołowina, ser żółty 4mg/100g
-mąka żytnia 3mg/100g
-jajka 1,5mg/100g

STOSOWANIE SUPLEMENTACJI

Jeżeli chcesz stosować preparaty cynku, zażywaj je wieczorem na pusty żołądek, ponieważ cynk może zaburzać wchłanianie innych składników mineralnych, szczególnie żelaza i miedzi.

KORZYSTNE POŁĄCZENIE
Zn skuteczniej działa w obecności wapnia, miedzi, fosforu, selenu i witamin A, B6 i F.

KIEDY WZRASTA ZAPOTRZEBOWANIE:
-jeżeli stosujesz dietę niskokaloryczną, np. podczas odchudzania, lub jesteś osobą starszą ze słabym apetytem
-w okresie szczególnego stresu
-jeżeli nadmiernie się pocisz
-podczas stosowania tabletek antykoncepcyjnych, leków moczopędnych lub hormonalnej terapii zastępczej
-jeżeli systematycznie spożywasz umiarkowane lub znaczne ilości alkoholu, kawy, herbaty lub palisz papierosy
-jeśli jesteś weganinem lub ścisłym wegetarianinem
-podczas ciąży i karmienia piersią
-jeżeli chorujesz na łuszczycę.

UWAGA!!!!
KOBIETY CIĘŻARNE I KARMIĄCE PRZED ZAŻYCIEM JAKICHKOLWIEK PREPARATÓW WITAMINOWYCH POWINNY
SKONSULTOWAĆ SIĘ Z LEKARZEM, POŁOŻNĄ LUB DIETETYKIEM
A NAJLEPIEJ ZAPYTAĆ SWOJEGO LEKARZA PROWADZĄCEGO CIĄŻĘ!!!

CZY NADMIAR MOŻE BYĆ SZKODLIWY?

Cynk jest stosunkowo mało toksyczny w dawkach do 100mg, choć może spowodować nudności i biegunkę.
Nadmierna suplementacja może prowadzić do zawrotów głowy, senności i omamów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

EnglishItalianPolish