662-459-404 [email protected]
H

Abecadło- czas na H

BIOTYNA znana jako witamina H.

BIERZE UDZIAŁ W METABOLIZMIE BIAŁEK I CUKRÓW.
Pomaga organizmowi w optymalnym wykorzystaniu tłuszczów i białek oraz w utrzymaniu stałego stężenia cukru we krwi.
Działa korzystnie na skórę i włosy.
Podaje się też, że może wpłynąć na poprawę osiągnięć sportowców.

żródła: mleko, warzywa i mięso, orzechy- tu znaleźć możemy witaminę H ale niestety tylko w niewielkich ilościach
Jeżeli zjemy jej zbyt mało, bakterie jelitowe mogą uzupełnić ich niedobór
Biotyna nie ulega rozkładowi podczas gotowania.

CO WAŻNE DLA OSÓB ODCHUDZAJĄCYCH SIĘ BEZ KONTROLI ZMNIEJSZAJĄCE ILOŚĆ SPOŻYWANYCH KALORII
PRZYPOMINAM!!! NIE JEST TO ZDROWY SPOSÓB ODCHUDZANIA!!!

dlaczego? ponieważ musimy dostarczać tyle kalorii aby nasz organizm mógł funkcjonować czyli nigdy nie schodzić poniżej naszego PPM!!!
CZYLI PODSTAWOWEJ PRZEMIANY MATERII
Możemy obniżaj CPM CAŁKOWITĄ PRZEMIANĘ MATERII, którą obliczamy mnożąc PPM X AKTYWNOŚĆ W CIĄGU TYGODNIA

Zrobiłam tą wzmiankę, ponieważ jeśli dostarczamy organizmowi odpowiednią ilość kalorii, dostarczamy też wystarczającą ilość biotyny.

Jednak SUROWE BIAŁKO JAJA zawiera substancję AWIDYNĘ, która tworzy nieprzyswajalne połączenie z biotyną…
Ale jajko po ugotowaniu i awidyna traci swoje właściwości antyodżywcze 😀

I stąd osoby, które jedzą dużo surowych jajek, cierpią na nudności, osłabienie, zapalenia skóry i depresję.

KIEDY WZRASTA ZAPOTRZEBOEANIE:
– u kobiet w ciąży i karmiących piersią
– przy długotrwałej antykoncepcji
– przy mało urozmaiconej i niskokalorycznej diecie

NADMIAR (???)
– nie są znane objawy przedawkowania
prawdopodobnie dlatego, że nadmiar biotyny jest łatwo wydalany z moczem i stolcem

KORZYSTNE POŁĄCZENIE

Biotyna zawsze powinna być stosowana jako składnik zespołu wszystkich witamin B.
Jest też skuteczniejsza w obecności witaminy C i siarki.

WRACAJĄC DO ŹRÓDEŁ TEJ WITAMIY…
Wiemy już gdzie możemy ją znaleźć ale jest jej niewiele
Jak to wygląda w tabelce ile jej jest w 100g produktu:

suszone drożdże piwne 80 mcg/100g
nerki wieprzowe 32 mcg/100g
wyciąg z drożdży 27 mcg/100g
jajka 25 mcg/100g
kiełki pszenne 12 mcg/100g
chleb żytni 6 mcg/100g
tłuste ryby 5 mcg/100g
mleko,sery,jogurty 2 mcg/100g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

EnglishItalianPolish